Rayban zonnebrillen

Rayban,ik blijf mij toch maar verbazen over het feit dat ik zo vaak terwijl ik bij een opticien op bezoek ben. Mensen de winkel in zie komen die meteen vragen aan de opticien of deze ook RayBan verkoopt.

Toch knap dat een merk zo sterk is geworden. Dat veel opticiens het gevoel hebben dat ze toch echt RayBan in huis moeten hebben aangezien er zoveel vraag naar is.

Hoe is RayBan eigenlijk zo groot geworden?

Ray-Ban is natuurlijk het meest bekend van de pilotenbril met de benaming de Avioter. Dit is een zonnebril die ergens in 1936 voor de amerikaanse luchtmacht is ontworpen en een jaartje later ook voor het grote publiek verkrijgbaar was. Hier heeft Ray-Ban toch echt in de roos mee geschoten! Nog altijd is dit model ontzettend populair bij zowel jong als oud en is het in heel veel varianten te verkijgen. Denk hierbij aan alle kleuren en verschillende soorten glazen. Ook zie je dat dit model centraal staat bij veel andere leveranciers. Die een soortgelijk model op de markt hebben gebracht

Hollywood weet de Ray-Ban ook goed te vinden

Ray-Ban is toch echt wel zo’n merk wat groot is geworden door een hele slimme manier van marketing. Kijk eens naar een hollywood film. Je komt toch bijna altijd wel een scene tegen waarbij de acteur een Ray-Ban op heeft. Of wie kent de blues brothers niet met de Wayfarer van Ray-ban op?

Maar is Ray-Ban nog altijd wat het is geweest?

De vraag of het nog steeds de zonnebril is die je moet hebben. Vooral wanneer je een beetje goed en hip voor de dag wilt komen blijft toch wat moeilijk te beantwoorden. Ik ben ervan overtuigd dat er in de markt steeds meer mooiere en hippere brillen komen maar kan toch niet ontkennen dat ik nog steeds een hoop Ray-Bans op straat tegen kom. Ben benieuwd of het feit dat het merk steeds meer bij prijsvechters te verkrijgen is in weliswaar een verouderde collectie afbreuk gaat doen aan de beleving van het merk Ray-Ban.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *